1962 – Víťazstvo na Isle of Man TT
Tri roky po prvom štarte na pretekoch sme vyhrali prvé miesta v pretekoch 125 aj 250 cm3 motocyklov. Honda dorazila a dorazila vo veľkom štýle – obsadili sme prvých päť priečok v každej triede.
Povesť sa buduje na pretekárskej dráhe. Naša pretekárska história ale začala na papieri – už v roku 1954. Náš zakladateľ Soichiro Honda napísal list, v ktorom sa podelil o svoj sen vyhrať najnáročnejšie a najprestížnejšie motocyklové preteky na svete – Isle of Man TT – na motocykle, ktorý mal niesť jeho meno. Všetkých zamestnancov požiadal, aby urobili všetko, čo je v ich silách a pomohli jeho sen uskutočniť.
Mala to byť prvá účasť japonského motocykla na pretekoch TT, no rozhodne nie náš posledný prelomový krok. Už niekoľko desaťročí sa riadime tým, čo stojí v liste – prekonávame samých seba, aby sme dobyli najdravejšiu pretekársku arénu.
Pretekáme už dlho. Okúsili sme už mnoho zaslúžených víťazstiev. Ale niektoré okamihy vynikajú.
Poznatky získané na pretekárskej dráhe pretavujeme do technológií, ktoré nájdete v motocykloch kategórie Super Sport (a vlastne vo všetkých našich motocykloch). Takže keď jazdíte na Honde, cítite sa ako šampión.
Model NSR500 priniesol na dráhy v roku 1992 nekonvenčnú technológiu štartéra a jeho motor „Veľký tresk“ sa stal dominantou motocyklov 90. rokov.
Keď sa v roku 2002 preteky World GP zmenili na MotoGP, predstavili sme motocykel Honda RC211V. Prehrmel dopredu už v svojej debutovej sezóne a vyhral cenu pre jazdca aj pre konštruktérov. Pohodlne predbehol aj model NSR500, na ktorom stále jazdili iné tímy. Nič neľutujeme – ako vtedy aj teraz sa sústredíme na budúcnosť.